Hemma från stallet (:

Ja, nu är jag iaf hemma. Jag kom dit och fick reda på att jag skulle rida Skäcken -.- Haha jag försökte med alla medel att få byta , och då fick jag rida Betty ist. Ridlektionen gick helt okey, vi red som sagt över bommar & så. I början var hon antingen shiietpigg och med huvudet i vädret rusade iväg, eller så ville hon knappt gå framåt. Men i slutet gick hon i form + att jag fick till riktigt bra halvhalter, och hon gick i en avslappnad och lugn trav. I galoppen körde hon upp huvudet lite men när jag lättade i handen gick hon i form även i galoppen. Fina ponnyn... Nästa gång är det hoppning men kommer inte rida Betty för hon blir överspeed och jättehet på hoppning, och så sa Malin att hon inte går med på hoppning just nu! Hoppas iaf på Matilda (haha), Eddie ellr någon annan som är någorlunda säker...!
Iallafall, jag hörde något hemskt idag :/ Malin och Lotta stod och pratade om Wilma... Dem sa att hon hade börjat visa lite lätt hälta, och eftersom hon är så pass gammal kommer dem kanske avliva henne... Dem har letat efter någon köpare, men ingen vill köpa henne. Hon har ju sin egna lilla charm, lilla Wilma. Iaf, det känns jättesorgligt men vi hoppas iallafall att vi får ha henne kvar så länge som det går + att hon får somna in utan att lida.
Jag har tyvärr ingen bild på Betty men ni får en bild på Wilma ist...!

Vi kommer sakna dig gumman! (L)

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0