Molly, jag älskar dig <3

Hej!
idag red jag Molly igen <3 Det var inte världens mest lyckade lektion.. Okej, jag tar det från början. Först var Molly snäll och lydde mig väldigt fint. Vi galopperade i ena varvet och det gick helt okej, förutom att hon försökte springa iväg några gånger. Sedan i andra varvet fattade hon jättefint men så hade tjejen på Eminem inte spänt sadelgjorden så sadeln snurrade runt!! Rebecka (hon som red honom heter det) trillade såklart av, riktigt läskigt. Sedan blev ju Eminem fri, med sadeln under magen!!!! Han hade panik och skenade omkring, och så självklart sprang han in ca fem gånger i Molly, som blev superstressad och ville inte stå still. Jag bytte plats fast jag inte visste att man ska göra det. Jag klarade bara inte av att han sprang in i henne hela tiden, hon var ju alldeles skräckslagen. han bara skenade, skenade och skenade... Det var verkligen läskigt!! Lotta och Malin fick hjälpas åt att få in honom. Så fort han kom nära slängde hon sig bort och hon darrade... Gulle :'( Sedan stannade han och han leddes in till stallet...
Efter det trippade Molly på tå och vid minsta lilla ljud for hon upp i luften. Först sa min ridlärare Malin åt alla att släppa stigbyglarna, fast sedan sa hon till mig att jag fick ta dem för annars fanns risken att jag skulle trilla av. Hon var stel och ville inte samarbeta resten av passet...
Men det var inte hennes fel att Eminem sprang in i henne... :( Älskar ändå den ponnyn enormt!
Det var alltså inte världens bästa lektion ;)

Jag älskar dig lilla rädda ponny <3
Kommentera gärna, är fortfarande lite skakad haha x) <3
/Tova

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0